اکانت فریلنسر خارجی یا ایرانی ؟ کدام اکانت فریلنسری بهتر است ؟

اکانت فریلنسر خارجی یا ایرانی ؟ کدام اکانت بهتر است ؟

من هم در سایت های فریلنسری ایرانی و هم سایت های فریلنسری خارجی کار کردم قصد دارم تجربه ها و مزایا و مشکلات هر کدام از اکانت های فریلنسری را بیان کنم

سایت های ایرانی فریلنسری

شش سال پیش که فریلنسینگ را شروع کردم دو سایت ایرانی فریلنسری معروف بودند یکی سایت پونیشا و دیگری سایت پارسکدرز.

ابتدا در سایت فریلنسری پونیشا شروع به فعالیت کردم و اکانت فریلنسر ساختم  اون زمانا فریلنسر ها حاضر بودن کار طراحی لوگو و گرافیک رو با مبلغ ده هزار تومان انجام بدن !!!  الان شرایط فریلنسری خیلی بهتر شده و فریلنسر ها ارزش کارشون رو فهمیدن . دیگه با مبالغ کم کار نمی کنند

به عنوان یک فریلنسر از سایت پونیشا چندان راضی نبودم دلیل اصلی بنده هم قیمت پایین فریلنسر ها در سایت بود بعد ها با سایت فریلنسری پارسکدرز اشنا شدم و اکانت فریلنسر خودم رو باز کردم و شروع به فعالیت به عنوان فریلنسر کردم

مبالغ در سایت پارسکدرز نسبت به سایت پونیشا بهتر بود دلیل اصلی بهتر بودن قیمتا هم این بود که فریلنسر ها در سایت پارسکدرز در مناقصه بسته شرکت میکردن و در سایت پونیشا به صورت مناقصه باز .

معنی مناقصه بسته و مناقصه باز چیه ؟

مناقصه بسته یعنی فریلنسر ها قیمت های همدیگه رو نمیبینن و مناقصه باز برعکس این مفهوم است . یعنی فریلنسر ها میتوانند پیشنهاد های یکدیگر رو در سایت فریلنسری ببینن پس واضحه که رقابت فریلنسر ها در سایت پونیشا به علت مناقصه باز بودن بیشتره و سعی میکنند قیمت های همدیگر رو بشکنن !

من به عنوان فریلنسر 6 سال در سایت پارسکدرز اکانت فریلنسر  داشتم و تونستم به رتبه خوبی بین بقیه فریلنسر ها برسم .

اصلا قصد ندارم که دو سایت فریلنسری پونیشا و پارسکدرز رو با هم مقایسه کنم . به حساب تبلیغ نگذارید !

پروژه های فریلنسری در سایت پونیشا بیشتر در حوزه کامپیوتر و برنامه نویسی است و سایت پارسکدرز علاوه بر حوزه های کامپیوتر ، در زمینه فعالیت های دانشگاهی و تحقیقاتی ( تایپ و ترجمه – مقاله – پایان نامه ) هم فعالیت می کند .

سایت های خارجی فریلنسری 

تقریبا دو سال پیش بود که با سایت های خارجی فریلنسری اشنا شدم . اولین سایت فریلنسری که اشنا شدم سایت فریلنسر دات کام بود . یک اکانت فریلنسری باز کردم و شروع به فعالیت کردم . با توجه به تفاوت ارزش پول ما با بقیه واحد های پولی ، برای پروژه های فریلنسری داخل سایت فریلنسر رنج بالاتری در نظر گرفتند . یک پروژه 80 دلاری برنامه نویسی گرفتم و کار را به اتمام رساندم . موقع دریافت پول نیاز اکانت پی پال داشتم . لذا از یکی از شرکت هایی که در زمینه افتتاح اکانت های فریلنسری و اکانت های پی پال فعالیت میکرد یک اکانت وریفای شده پی پال سفارش دادم . اکانت پی پال رو به اکانت فریلنسر متصل کردم و درخواست دریافت وجه رو زدم . غافل از این که برای دریافت وجه باید اکانت فریلنسر وریفای شده داشته باشم . متاسفانه با توجه به این که برخی نکات رو داخل سایت فریلنسر رعایت نکرده بودم اکانت فریلنسری بنده لیمیت شد . ( بعدا با کمک دوستان فریلنسر اکانت را رفع لیمیت کردیم و وجه رو برداشت زدیم )

با توجه به صحبتایی که کردم میتونم موارد زیر رو به عنوان مزایای اکانت فریلنسری خارجی بیان کنم  :

1- درآمد بالاتر نسبت به اکانت های فریلنسر ایرانی 

2- تعداد بیشتر پروژه های فریلنسری . به شکلی که هر بیست ثانیه حداقل یک پروژه فریلنسینگ جدید ثبت میشود !

معایب اکانت فریلنسر خارجی :

1- رقابت  سخت تر با جامعه بزرگتری از فریلنسر ها . باید خیلی تلاش کنید تا بتونید جایگاه خودتون رو به عنوان فریلنسر قابل اعتماد تثبیت کنید سخته اما شدنیه !

2- هزینه اولیه بالاتر ( هزینه افتتاح اکانت وریفای شده فریلنسر – هزینه شماره تلفن برای اکانت فریلنسر – هزینه اکانت پی پل وریفای شده )

 

مزایای اکانت فریلنسر ایرانی :

1- به سادگی میتونید اکانت فریلنسری باز کنید . برای مراحل تایید و وریفای اکانت فریلنسری هم هیچ مشکلی ندارید !

2- هزینه اولیه ندارد  ( فقط هزینه ماهانه عضویت اکانت فریلنسری )

معایب اکانت فریلنسر ایرانی :

1- قیمت های پایین تر فریلنسر ها ، شما رو مجبور میکنه تا برای برنده شدن ، مبلغ پایین تری پیشنهاد بدید

2- تعداد کمتر پروژه های نسبت به اکانت های فریلنسری خارجی . حدود بیست تا چهل پروژه روزانه در سایت های فریلنسری ایرانی ثبت می شود

من کدام اکانت رو پیشنهاد میکنم ؟

اگر شما به عنوان یک فریلنسر بتونید در اکانت فریلنسری ایرانی ، درامد داشته باشید ( هر چند ناچیز)  میتونید در اکانت فریلنسری خارجی درامد خیلی خوبی داشته باشید اما اگر یک سال است که در اکانت فریلنسر ایرانی فعالیت دارید و هنوز نتونسته اید پروژه ای بگیرید اکیدا توصیه میکنم به فکر اکانت فریلنسری خارجی نباشید !

یک پیشنهاد :

تعداد افراد هندی در سایت فریلنسری خارجی زیاد است . با توجه به برخوردی که با فریلنسر های هندی و … داشتم ، به این نتیجه رسیدم که علاقه زیادی به سر هم بندی پروژه های فریلنسری دارند ( کار رو با کیفیت پایین تحویل میدن )

اگر شما سعی کنید کیفیت و پشتیبانی پروژه هاتون بالا باشه . در این صورت در اکانت فریلنسری خارجی میتونید به موفقیت برسید کارفرما ها در سایت فریلنسری خارجی به کیفیت پروژه خیلی اهمیت میدن ( حتی بیشتر از هزینه پروژه فریلنسری !! )

توصیه میکنم اکانت مقاله زیر را درباره اکانت فریلنسر مطالعه کنید :

همه چیز در مورد فریلنسری ، فریلنسر و فریلسینگ

2 پاسخ

  1. چیزایی رو که توی ویدیو های طولانی میدیدم و مطالب زیادی که میخوندم، تقریبا اینجا خیلی خلاصه و مفید نوشتید
    در مورد تعدد هندی ها (البته جمعیت هند میلیاردیه و مثل ما بدبختن ولی چینی ها انقدر کارخونه و شرکت دارند که کل دنیارو گرفتن) خوب اومدید
    در مورد اینکه به عنوان فریلنسر ایرانی درآمد داشته باشید بعد برید خارجی خیلی عالی بود.
    گزینه من تغییر کرد، به قول شما باید ببینم میتونم اینجا کار انجام بدم بعد اقدام به عضویت در فریلنسر خارجی کنم.
    مقاله شما بسیار مفید بود
    حق نگهدارتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0